Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 21/2024 z dnia 1 lipca 2024 r. 

                                 POLITYKA JAKOŚCI                            

Nadrzędnym celem działalności Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc Oddział Terenowy w Rabce-Zdroju jest zapewnienie Pacjentowi kompleksowej opieki zdrowotnej na najwyższym poziomie jakości oraz nieustające podnoszenie bezpieczeństwa świadczonych usług medycznych w celu zapobieżenia wystąpienia zdarzeń niepożądanych.

Założenia te realizujemy poprzez wdrożenie, utrzymanie i doskonalenie wewnętrznego systemu zarządzania jakością, zgodnego z wymaganiami prawnymi oraz wymaganiami międzynarodowej normy ISO 9001:2015.

W swoich działaniach dążymy do zapewnienia dostępu do świadczeń zdrowotnych, głównie dla dzieci i młodzieży w zakresie chorób układu oddechowego, podnoszenie poziomu ich jakości, rozszerzanie możliwości diagnostycznych i leczniczych, a także rozwijanie działalności w zakresie szeroko pojętej profilaktyki.

Gwarancją osiągnięcia powyższych celów jest:

  • stałe podnoszenie poziomu jakości świadczonych usług medycznych,
  • podejmowanie wszelkich działań na rzecz ciągłego zwiększania zadowolenia Pacjentów,
  • kontynuacja i rozwój działalności naukowo-badawczej w zakresie chorób układu oddechowego,
  • prowadzenie działalności profilaktycznej i promocji zdrowia,
  • doskonalenie kompetencji kadry medycznej i administracyjnej,
  • podnoszenie świadomości pracowników i ich angażowanie w ustawiczne zwiększanie jakości i bezpieczeństwa świadczonych usług,
  • proaktywne zarządzanie procesami klinicznymi oraz ryzkiem klinicznym poprzez ukierunkowanie działań na zapobieganie występowaniu zdarzeń niepożądanych,
  • zapewnienie pracownikom bezpiecznych i komfortowych warunków pracy w sposób zgodny z normami etycznymi i społecznymi,
  • zapewnienie bezpieczeństwa zasobów informacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych,
  • doskonalenie polityki zarządzania zdarzeniami niepożądanymi w celu poprawy poziomu jakości świadczonych usług, jak również optymalizacji bezpieczeństwa Pacjentów i personelu podczas udzielania świadczeń opieki zdrowotnej,
  • określenie i nadzór nad ryzykami i szansami dla realizowanych procesów,
  • ciągłe doskonalenie procesów systemu zarządzania jakością w oparciu o podstawowe wartości pacjenta/klienta ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych kierunków rozwoju usług medycznych.

Poprzez zaangażowanie naszych pracowników rozwijamy i doskonalimy wewnętrzny system zrządzania jakością, ukierunkowując działania na całkowite zaspokojenie potrzeb i oczekiwań naszych Pacjentów. Cykliczność prowadzonych działań opieramy na sprawdzonych standardach wewnętrznego systemu zarządzania jakością, zapewniając Pacjentom bezpieczeństwo świadczonych usług medycznych.

„Służenie pomocą chorym zawsze, kiedy tego potrzebują” – to nasza misja przyświecająca wszelkim działaniom na rzecz naszych podopiecznych.

W związku z powyższym, deklaruję pełne zaangażowanie własne i wszystkich pracowników.

 

Rabka-Zdrój, 01.07.2024 r.

DYREKTOR
ODDZIAŁU TERENOWEGO
INSTYTUTU GRUŹLICY I CHORÓB PŁUC
w RABCE-ZDROJU
mgr Maria Dunaj

Polityka Jakości [PDF]